• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hatet...

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Förlåt men tycker din dotter beter sig som en bortskämd jävla snorunge. Hon är 19, inte 12 då man vanligtvis brukar skämmas för sina föräldrar och kalla dem "äckliga". Snacka om sen pubertet.

Ensambarn...dessvärre van att få sake
Tyvärr struntar både inkasso och kronofogden att det är semester
Jag glömmer aldrig en semester när de tog 11000 från lönen och vi hade semester på Öland med barnen
Den var inte rolig

Ja usch va tråkigt... :(
Nä, ja förstår att dom inte bryr sig det minsta om semester tider, etc, men mitt skuldhav har inte nått fogden ännu och ”bara” tre inkasso brev har inkommit ännu...så kanske kan sommaren vara räddad... typ!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Tyvärr struntar både inkasso och kronofogden att det är semester
Jag glömmer aldrig en semester när de tog 11000 från lönen och vi hade semester på Öland med barnen
Den var inte rolig

Man kanske inte borde åka på semester till Öland med barnen och lägga pengar på det om man ligger hos kronofogden från första början? Bara en tanke.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Än en gång...tack ALLA som kommer med råd, synpunkter, etc...
Det hon verkar vara mest förbannad över är att hon anser att jag besitter en absurd dubbelmoral...
Jag har alltid påtalat vikten av att man ska göra ”rätt för sig”, när vi har kört någonstans och i bilen hört reklam för sms lån, kredit lån, så har jag sagt till henne att aldrig någonsin ta dessa hutlösa lån, för dom ruinerar ens ekonomi, etc etc...
...och sen igår, så ser hon inkasso krav från bland annat Swedish Credit Group och innan jag hade kommit hem, så hade hon självklart googlat vilket företag det var och då sett att det var typen av företag, som jag flertalet gånger har varnat henne för... :(
Jag har ju sett vart min egen ekonomi har barkat hän och på ingalunda villkor vill jag se henne vandra i mina fotspår, men mina råd om ekonomi, etc till henne...slår nu tillbaks mot mig själv i full kraft !
Jag är ju en jäkel på att ge andra råd, men när det kommer till mig själv, så har det bokstavligen havererat !

Usch & fy !
Man kanske inte borde åka på semester till Öland med barnen och lägga pengar på det om man ligger hos kronofogden från första början? Bara en tanke.
Förstår din tanke...Men det är väldigt mycket man inte borde gjort...
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 873
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
De
Man kanske inte borde åka på semester till Öland med barnen och lägga pengar på det om man ligger hos kronofogden från första början? Bara en tanke.
det är ju så att man bokar långt innan och hade inte någon utmätning på gång då och allt var betalat gällande resan
Tror inte många här inne avbokar då och berättar för sin familj hur läget är
Jag delar bara med mig och många med mig sitter i samma sits tyvärr
Detta var många år sedan och trodde inte att jag skulle ha en utmätning som startade på min semester
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Tyvärr struntar både inkasso och kronofogden att det är semester
Jag glömmer aldrig en semester när de tog 11000 från lönen och vi hade semester på Öland med barnen
Den var inte rolig
Inkasso spelar ju mindre roll i detta fall, dvs om man släpper allt t KF. Tråkigt att dom drog när ni var på semester.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Ensambarn...dessvärre van att få sake


Ja usch va tråkigt... :(
Nä, ja förstår att dom inte bryr sig det minsta om semester tider, etc, men mitt skuldhav har inte nått fogden ännu och ”bara” tre inkasso brev har inkommit ännu...så kanske kan sommaren vara räddad... typ!
Jag är helt övertygad om att ingen utmätning kommer att ske i sommar om du endast fått tre inkassokrav hittills.
 
Senast ändrad:

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Jag är helt övertygad om att ingen utmätning kommer att ske i sommar om du endast fått tre inkassokrav hittills.
Håller med ett Mars släpp så är det långt kvar till utmätning. Skulle gissa på först i okt-nov. Jag släppte allt i slutet på januari och hann precis få tillbaka på skatten. Nu är det nog inte långt ifrån fastställt skuldsaldo men fortfarande är det bara små skrammel hos kfm men det handlar ju så klart om att det är så mycket pengar att dunka på en skuld med inkassohanterinhen.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Håller med ett Mars släpp så är det långt kvar till utmätning. Skulle gissa på först i okt-nov. Jag släppte allt i slutet på januari och hann precis få tillbaka på skatten. Nu är det nog inte långt ifrån fastställt skuldsaldo men fortfarande är det bara små skrammel hos kfm men det handlar ju så klart om att det är så mycket pengar att dunka på en skuld med inkassohanterinhen.
Helmer/ har du fått mycket brev från kfm nu?
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Helmer/ har du fått mycket brev från kfm nu?
Hope777 jag ska ärligt säga att jag mentalt inte orkade svara på ett enda samtal men nu har telefonen tystnat rejält. Jag samlade allt på hög under april och maj. Det blev totalt 1dm inkassobrev hög och runt 15 kfm brev varav en del påminnelser och egentligen pengamässigt bara krafs som nyligen skickades in till kfm efter att jag gått igenom. Det är uppenbart att det är så mycket pengar i inkasso hanteringen och vidare för inkasson att skicka in förfallna enstaka månadsbetalningar till kfm istället för hela skulden. Vissa lån har nu sagts upp till sin helhet och då kanske en hel skuld skickas in. Men väldigt förvånad är jag vad lite ännu till kfm. Jag släppte trotts allt i slutet på Jan. Cirka 900K. Hur är din egen status nu? Hälsningar Helmer
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp